Sprzedając w Interencie mamy wiele możliwości komunikacji z potencjalnym klientem. Niezależnie od sposobu sprzedaży, warto mieć świadomość skutecznych sposobów pozyskania potencjalnego klienta. Jak skutecznie sprzedawać w Internecie? Sprawdź nasze porady.
Indywidualne podejście do konsumenta
Każdy z nas pragnie czuć się wyjątkowo i wymaga indywidualnego podejścia. Technika oparta na personalizacji oferty jest od wielu lat stosowana w tradycyjnym handlu i naturalnie – sprawdza się. Na podobnej zasadzie działa sprzedaż przez internet. Wraz z rozwojem narzędzi analitycznych, możemy coraz więcej dowiedzieć się o naszych potencjalnych konsumentach. Zbierając dane na temat osób przebywających na stronie rośnie nasza wiedza o tym, jak odbiory naszych treści zachowują się na stronie, które produkty ich interesują. Dzięki tej wiedzy możemy dobierać oferty do indywidualnych potrzeb i spersonalizować nasze produkty.
Świadomość ta ułatwia nam znacznie planowanie działań. Gdy potencjalny konsument wyjdzie ze strony bez dokonania zakupu z łatwością możemy wprowadzić w życie metodę remarketingu, oferując mu produkt bliski jego zainteresowaniom, zastosować metodę up-sellingu, polegająca na zaproponowaniu klientowi artykułu droższego, o podwyższonym standardzie. Jeśli zakup zostanie dokonany możemy również wykorzystać strategię cross-sellingu, proponując mu produkt uzupełniający do tego już kupionego.
Opinie
Nic tak dobrze nie wpływa na sprzedaż, jak zadowolony z usług lub produktów klient, który wystawia pozytywną opinię i poleca sklep, biorąc pod uwagę fachową, profesjonalną obsługę. Zachęcenie do pozostawienia opinii to jeden z podstawowych elementów strategii, która przyczyniać się może do zdecydowanej poprawy konwersji sklepu online. Prezentacja opinii powinna pojawić się zarówno na stronie głównej, jak i na karcie produktu. Wiele sklepów decyduje się również na stworzenie osobnej podstrony, gdzie zbierane są wszystkie opinie i recenzje.
Partnerzy
Będąc przedsiębiorcą, trzeba nauczyć się kreatywności, nie zamykając się przy tym na współpracę z innymi podmiotami, którzy działają na rynku, nie tylko e-commerce. Osoby, z którymi będziemy współpracować mogą skutecznie budować zaufanie do Twojego biznesu. W ten sposób będziemy mogli pokazać się jako aktywni na rynku i stawiamy swoją firmę w roli eksperta w dziedzinie. Warto również pochwalić się współpracą ze znanymi markami. Warto po porozumieniu z firmami, zamieszczać ich logo na swojej stronie. W zależności od wyglądu strony – loga mogą być w stopce lub w sekcji jako karuzela. Shopify https://brandactive.pl/shopify-polska/ to z pewnością partnerzy, którymi warto się pochwalić. Dodatkowo usługi te mogą skutecznie usprawniać działanie każdego sklepu internetowego.
Wskaźnik strachu
Niezwykle skuteczną metodą sprzedaży jest pokazywanie stanu magazynowego określonego produktu, którym klient jest zainteresowany. Klient może o wiele szybciej podjąć decyzję o zakupie, gdy zobaczy, że na stanie zostało tylko kilka sztuk produktu, które w każdej chwili mogą zostać sprzedane.